Tuesday, September 17, 2013

Kisah di hari cuti..

Assalamualaikum semua..Selamat kembali bekerja..Jangan ada yg lemau2 lagi k..Cuti semalam kemana ?Umi kat umah jer..mood rajin melayan si Afif ..seronok si Afif membuli bermanja ngan umi  kat umah ni..mcm-mcm kekdah  gayanya..kenkadang Umi bertukar jadi..rimau atau singa sekejap..hehehe..

Tengokla apa yg di buat si afif ni..memang sronok kalau jadik Afif..

abang melayan adik

buih dah masuk mulut..
Lega bila si Afif ralit mandi buih..bolehla umi buat benda lain..kalau x asyik nak berkepit jer ngan umi..nak tengok cerita pon nak umi temankan..susah tol nak buat keja lain yg melambak2 kat umah ni..So apa lagi..sedang dia bermain-main tu..cepat2 la umi masak..simple dish jer..ayam masak kicap n sayur goreng..

Lepas bermain-main tu mesti la lapar..makan sambil tengok tv..



Rasa puas duk umah 2 hari ni...best sangat berperang ngan Afif..Si along pulak gi perpustakaan kat  Shah Alam(ahad)..seharian duk sana..petang baru balik..dia sebuk duk ajak Umi pegi..tp abahnya keje..umi x brani nak bawak kereta kalau tempat yg x biasa pegi..Sorry ya Long..lain kali kita pegi sama2..sebenarnya berat jugak hati melepaskan along pegi ngan kawan2..tp disebabkan ayah kawannya menghantar dan menjemput..jadik x der la risau sangat..tu pun bila petang hati dah x keruan bila anak dara lambat sikit balik..Maklumlah anak2 jarang keluar camtu,biasa keluar kita yg bawak..memang Umi jaga kalau bab nak kluar2 ni..sebelum sesuatu terjadik baik kita berjaga2..

            Si Along yg suka menyibuk kat tempat keje umi sebelum gi tuesyen..

Bila lagi nak publicholiday ni?alamakk(sambil tengok kalender)..cuti raya haji daa...hehehe..

23 comments:

  1. Replies
    1. Afif makan tak pernah abis..tau ler sedap ko idok..hehehe

      Delete
  2. Siapa pun tengok Affif ni suka Sura. Tengok keletah dia tu geram sangat. Kalau jiran kakak lama dah kakak culik selalu masuk rumah kakak ni... sukalah tengok dia. Tengok ayam kicap dan sayur kobis goreng sura tu tak sama tengok Afif hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..Afif ni takmo orang..ngan pengasuh jer..kalau org tak kenal..menjerit la dia..

      Delete
  3. wahhh...besarnye pool afif..hehe..seronok dia main air..siap buih lagi yer... adikk nani nak tumpang mandi pool boleh?? =)

    ReplyDelete
  4. seronok tgok afif main buih,gelagat si bongsu ni mmg menghiburkan..berlibur dirumah dengan anak2 mmg best kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best..disamping melatih kekuatan anak tekak..hihihi

      Delete
  5. best kan time cuti2 bole luang mase dgn anak 24jam :)

    ReplyDelete
  6. ayam masak kicap tu nmpk mabeles ok..simple tp sedap..anak2 zura suka tol mkn lauk2 yg berkicap nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. simple n senang nak buat..bukan anak2 jer suka..uminya pun suka..pebret masa kecik2 dulu membawa ke tua..hahaha

      Delete
  7. amboiii..dah ada anak dara comel rupanya....maknya masih muda..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kata muda x der la muda sangat nak kata tua tak tua sangat..tengah2 hehehe..kang ckp muda perasaan la pulak uminya..hehehe

      Delete
  8. Seronoknya mandi buih... teringat masa kecil dulu habis banjir garage kereta rumah...sian arwah opah ida yg kena bersihkan hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa nak kemballi kezaman tu..kan..bila teringat masa kecik2 dulu..

      Delete
  9. cantiklea baju tu.. ada ropol2 kat lengan..

    ReplyDelete
  10. pandai nya dia makan nasik sendiri yer ^_^

    ReplyDelete
  11. cute afif ni.. manjanya dia. Besar dah along ya.. skrg mmg kena sentiasa beringat. Kalau saya pun risau nak lps anak. Lebih2 lg anak dara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..anak2 dara ni tak leh lepas sebarangan..:)

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)