Friday, August 16, 2013

Sepanjang perjalanan ini...

Sepanjang perjalanan ini..Lembah dan lurah kulewati..eh..eh.. nyanyi la puloks..hari ni bukan nak menyanyi kat sini..nak cerita masa perjalanan pergi dan balik dari kampung hari tu...Alhamduliilah..sepanjang berbelas-belas tahun umi balik kg masa musim perayaan..kali inilah yg paling best..segalanya dipermudahkan..x der jem sangat...lancar je..kami bertolak dari port klang lebih kurang pukul 9 pagi hari Isnin.Hanya jem kat kawasan bandar2 yg kitarang lalu jer..Pukul 4 lebih dah sampai Tumpat..lega sangat bila dah sampai..

Perjalan balik ke Port Klang pun lancar..sebelum ni kalau nak balik P.Klang,mesti selepas sarapan dulu..nak pekena ns berlauk la konon..tp bila bertolak time dah pagi cam ni jem giler..kali ni kami balik awal..sebelum subuh ..dlm pukul 4 lebih dah bertolak..sampai Gua Musang time subuh..kami bersarapan kat sini...

Pukul 12.30 dah sampai ke Port Klang..terasa sangat cepat sampai berbanding dolu2..syukur selamat pergi dan balik ..Alhamdulillah..

Jom jamu mata ngan gambar yg umi amik masa dlm kereta.

                                              syoknya buleh tido...



                                                  sempat gak wat peace..

                                                  ada hantu ikut balik!!!

8 comments:

  1. Kakak rasa sebab kali ini cuti sekolah agak awal kan Sura, ramai yg balik tak sama hari itu yg lancar perjalanan. Lancar pun sebab jauh boleh mimpi dlm perjalanan. Itu hantu beli kat mana? takut je kakak tengok hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak..sy rasa pun ramai yg dah balik awal..sbb tu x jem..hantu tu belu kat tumpat..2 henggit je..hehehe..

      Delete
  2. syok la klu setiap tahun balik raya tak jam macam ni.memasing dh rancang perjalanan kot.sbb cuti sekolah pun diawalkan pastu cuti pun panjang.sbb tu la kot..

    takutnya dekat hantu yg ikut balik tu.haha

    ReplyDelete
  3. zura balik terengganu hari isnin petang.. sangkut gak kat KL sebab masa org balik keje.. masuk jek highway trus ok.. jalan balik shah alam pon lenang~ :)

    sonok jer boleh tido masa dlm perjalanan kan~ zura kena berjaga.. teman hubby drive.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak kalau boleh memang x nak lelap..teman hubby..tp dah semakin retua ni..kadang2 mata x tahan..lelap jugak sekejap2..

      Delete
  4. ituler kena rancang perjalanan dengan baik.. kot idak payah kalau dah jalan jem rimas dibuatnyer..
    akak kalau dapat tidur dalam kete best sesangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dpt tido memang best..tp takut nak tido betul2..kesian kat hubby pun ada..:)

      Delete
  5. berani weyh si along pakai topen antu kt jln gua musang gitu...huhhuhuh...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)