Monday, July 8, 2013

Kisah Hujung Minggu

Konon cuti nak membako  kek..last2 mood kelaut..hehehe..seronok bersantai kat umah...Sabtu petang ari tu  
pi makan2 kat Giant..makan Sizzling Yee Mee..sejak 2 menjak ni tekak asyik dok mintak sizzling mee jer..bukan umi sorang jer..Along dan abang Aqil pun dh mula suka...

Malam minggu sekeluarga lepak depan tv..nengok bola..Johor Vs Selangor..sambung pulak siaran tertunda Kelantan Vs Lion..sambil selang-selang tengok cerekarama tv3..best jugak Bukan Cinta Monyet tajuknya..Along dan angah nak sangat tengok..best katanya..creta dari novel..Along dah da novel tu..patut la beria sangat....

Petang semalam Along beria2 mengajak pi Tasik Shah Alam..(konon nak bwk adik2 main2 kat situ)siap buat roti hotdog gulung lagi..umi pun kesian jugak dah tengok dia beria2 camtu..umi pun buat la sandwish skit..So petang semalam berrmakan2 petang lah kitarang kat situ..


























                                                   melayan si adik

layan diri....hehehe..

rilek nampak..

Sampai je kat tasik..abah ckp ngan Along..Along yg nak sangat datangkan..jaga la adik tu ..layan dia main..
Seronok betul abang dan adik main..lepas tu Along rehat jap..Abah dan Umi pulak layan adik2..Si Angah ni dah berat..duk jer kat situ x bangun2.malas katanya..si abah dah bising..takut nanti anak daranya gemok..tu pun dah bulat sikit..

                                                                jaga adik2 Along!!
                                                      orang mengelungsur dia merangkak..

                                                              baru pandai!!
                                                             excited tengok air...
senyum x jadi...

                                                            manisnya senyumanmu..

                                                    pandai Afif main benda alah ni..

                                     buaian ni yg paling Afif suka main...x nak turun!!


Memang seronok sangat petang semalam bawak anak2 kat sini..jadi la..penutup hari minggu sebelum puasa..

Semalam ada x  kenkawan yg datang sini?
   


22 comments:

  1. Hahaha angah dah berat~ lamanya tak piknik camni maksu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas raya la nampaknya..:)..tggu Pa dtg sini..kita pi picnic..hehehe..

      Delete
    2. Nak pi katne Maksu? Janda Baek? hehe

      Delete
  2. Replies
    1. nnt Cik Nor kawin..mesti dpat anak comey2 jugak..akak doakan..tip:baca surah yusof byk2..:)

      Delete
  3. alahai bestnya, riadah mcm ni .. enjoylah yer.. x pg tasik tu .. tdo kepenatan kat tilam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tido kat tilam tu favret akak jugakkk..:)

      Delete
  4. zura pon rajin gak ke sini hujung2 minggu.. tapi weken haitu x pergi sebab papa dorang ade futsal plak malamnye.. sempat gi shopping jer kat tesco pastu terus balik..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pi shopping lagi best!!klau ada rezeki lain kali boleh jumpe zura kat sini ya..:)

      Delete
  5. sy tgk Afif senyum... sy pon turut tersenyum ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang ni bila suruh dia senyum..dia senyum..dah pandai posing dah sikit2..:)

      Delete
  6. Tasik Shah Alam erk...Baru jer 2 minggu lepas cr ke sana hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 klau kesana lagi boleh jumpe Che Rose...hehehe

      Delete
  7. Sekali sekala berpiknik cenggini best jugak kan kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat best bila bersama orang2 tersayang..:)

      Delete
  8. seronokye beriadah bersama keluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk aktiviti yg boleh dilakukan sama2 kat sini..sronok sangat..

      Delete
  9. seronok pulak berkelah tepi tasik gitu...

    ReplyDelete
  10. seronok ptg2 bawak anak2 santai kt taman tasek..afif seronok la dpt main kt playground

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)