Friday, June 7, 2013

Dia Dah Pandai Buat Hal

Kisah hari ni pasal budak yg sorang ni..anak bongsu umi,dah pandai buat umi fenin..cam2 hal..nasib baik cuti sekolah.. ada kakak2 n abang..sikit sorang duk melayan kerenah si Afif ni..dpt la jugak kurangkan kepala pusing umi(teringat kata seorang Apek yg dtg klinik nak bli ubat untuk kepala pusing!)

Kisahnnya si Afif  ni sejak bermenjak ni pandai la sangat nengok cerita..siang malam dok pasang cerita yg sama jer..itu x jadi hal lagi..layankan ajer..yg jd hal sebelum subuh terjaga melalak-lalak nak tengok cerita..fenin pagi2 melayan fe'el camni..dah la malam tido lewat..tengok cereta tuu jugak..balik2 cereta sama..RIO(burung yg nama Blu tu..)entah apa yg dia suka sangat..kalau sehari dua x per la jugak..dah masuk 2 mggu camni..bukannya x pernah tengok..tahun lepas lg dah tengok..mungkin masa tu dia x brape pandai lagi..
budak yg byk pe'el

Pagi semalam dia buat hal lagi..melalak-lalak nak tengok cerita..x nak pegi umah Ibu..puas pujuk..x jalan..nasib baik along ada..umi tinggalkan aje kat umah..dah la umi ni slalu lmbat gi keje.(padahal tmpat keje tersangatlah dekat).Lepas abis tengok creta along call.. dia melalak nak umi..tp kejap jer pastu dia ok la.sebenarnya Afif ni memang pandai bawak diri..sbbnya kat umah Ibu(pengasuh) ramai budak2...ibu pun x leh la nak layan dia sorang...
Afif dan Ibu Gayah

Satu hal lagi yg umi x brapa nak layan si Afif ni..bila umah duduk jer..tengok tv/lipat kain mesti dia nak amik tangan umi suruh bangun..ada a je yg dia nak suruh..paling kerap suruh bukak pintu petiais..memang penat nak melayan..adaa aje yg dia nak..ngan abang pun dah pandai gaduh..berebut PSP..bukannya dia pandai main pun..Umi ada beli satu Tab utk Afif(kononya la..tp yg lain duk main).dia pun dah pandai main Tab tu..tapi(ada tapi lg)nak kena tggu kat sebelah pulak..kang x pasal2 dijatuhkan/baling tab tu....susah jugak..

cam la pandai main sangat......
Kalau Umi duk cerita pasal Afif ni memang x abis la..sampai ke pagi esok gamaknya..silap2 jari pun boleh cramps..dah la kat umah pun mulut x berenti..ada aje nak terjerit-jerit..Tarzan pun kalah..huhuhu..(nasib baik mulut x cramps)..

sebahagian budak2 yg ibu Gayah jaga..(sambutan besday Luqman kat umah ibu)
#Kalau kat umah ibu..mandi,makan ,tido,main sume ikut time..kalau kat umah umi timing sume lari..hehehe#

14 comments:

  1. Kira dalam rumah tu saja dia bual hal sebab nak manja tak sama kalau di rumah ibu Gayah dia kena ikut apa aje. Bijak tak bijak Afif ini umi kena fikirlah sendiri hihi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb kat umah dia boleh mengatur orang tu yg byk songeh..kat umah ibu pun dia buat jugak sikit..asyik tarik tangan ibu jer kalau ada apa2..kuat mengadu pulak tu..

      Delete
  2. zura yang tua bangka ni pong suka tengok cite rio tuh...kagum sgt ngan teknologi CGI yang diguna utk buat cerita tuh..bulu2 burung semua nmpk gebu dan real sgt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun suka jugak ..tp kalau dah sehari 4-5 kali bukak..naik juling gak mata ni..hahaha..

      Delete
  3. Afif pandai attracted org keliling layan dia, gitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Afif pakai speaker kuat sbb tu la kena layan..klu x bleh pekak telinga ..hehehe..

      Delete
  4. Salam kenal dari Che Mid.. perangai anak-anak kan.. bila teringat boleh kita tersenyum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal juga dari umi..betul tu che mid..anak2 ni walau mcm2 perangai ..kita marah time tu jer..bila ingat2 balik memang boleh senyum..kadang2 ketawa dlm hati.

      Delete
  5. Dah makin besar,keletah pun makin banyak..

    mak oii ramainya budak yg ibu gayah bela..:)

    ReplyDelete
  6. karenah anak2 kadang memeningkan..tapi boleh senyum sorang2 bila tringatkan karenah dia orang tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. fenin..fusing..semua ada..dari no 1-4..macam2 pengalaman ada..:)

      Delete
  7. haha kena download tu cite Rio... suh Apip tgk kat PC je... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pasang kat Pc jer..klu kat Tv alamatnyer orang laen x der can la nk nengok creta..

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)