Monday, April 22, 2013

Harga Emas Turun La Wei...

Bangun pagi jumaat lepas aku tengok ada 3 misssedcall...dari sepupuku Kak Piah..ingankan urgent..aku call la balik.hmmrupa-rupanya mengajak aku beli emas..ingat nak pegi lepas balik kerja..takut pulak terlambat nak amik Aqil..so aku suruh la dia amik aku masa rehat tghari..
   
Mak oii..sampai aje kat kedai emas terkejuz aku.ramainya manusia nk bli emas.harga emas 135segram...byk tul duit diarang..aku ni peneman org bli mas jer ..meleleh jer air liur aku..hehehe..mula2 pegi Kok Wah..layanannye cam ape ntah..sakit ati aku..garang semacam..bila aku mintak kurang..dia tya aku nk brape..dh la ckp kasar..aku ajak spupu aku belah..kedai emas deret situ byk lagi..masa aku nk belah aku ckp sy nk beli bukan sikit tau 10 ribu ..lepas tu baru nk ckp baik2 ngan aku..boleh belah..

Aku bwk spupu pegi kedai emas Rasa Sayang..lagiii ramai manusia..mcmaner nk celah ni..akhirnya dpt jgk mencelah..Kak Piah belikan utk nakdaranya..dari atas kebawah..lengkap semua..Kak Piah beli cincin n gelang jer..2 jam kat situ.amoi tu siap tny..ni nak byk cash ke..nak booking?apelagi cash la..dia semyum panjangg..maner x nyer byk la komisyen yg dia dpt...adegan tawar menawar memang mencabar..aku nak genapkan aje 10.....amoi tu x kasi..nak jugak lebih..diakata aku tawar byk sangat..memang la camtu kn tawar abis-abisan..last2 tambah upah 200 lagi..bila kira brg kemas..rupa-rupanya ada lagi yg tertinggal..amoi tu lupa nk kira subang 2 pasang..dia  ingatkan x nk yg tu..so dia simpan balik..haiyya..dh la aku dh lambat nk masuk kerja balik..tu pun KakPiah x abis beli lagi..aku ckp lain kali kita dtg lagi..perut pun dh masuk angin..waktu makan abis kt kedai emas jer..Slepas selesai semuanya..dh bayar..amoi tu beg..dpt 2..kak piah bg aku satu..

Sabtu petang Kakpiah call...nk mangajak pegi kedai emas lagi!!.aku x larat masa tu..dh landing baik punya ngan si Afif..aku ckp hari ahad pun kedai tu bukak..So petang semalam pegi la mengambik kakpiah..pegi kedai emas lagi..harga pun sama lagi..135..(916)...Sampai kedai emas aku terkejut beruk jugak lagi..(berapa byk lagi daa)seramai-ramai maknusia...melayu,cina india..indon sume ada..penat menunggu akhirnya kakpiah dpt jugak gelang yg dihajati..aku pun dpt..dpt payung yg amoi tu kasih..hahaha..

beg yg aku dpt..

#lupaplaknakamikgambarbrgkemasygkakpiahbeli#



13 comments:

  1. amboi bkn main lagi memborong emas kak sura kita nie..:)

    ReplyDelete
  2. salam..akak sura..lama x jumpa..hehe ehem time emas turun je poket fida tak berapa nak tebal.huhu

    ReplyDelete
  3. shoping emas mcm beli ikan pulak sbb sesak org yer he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul3..x menang tangan diarang melayan...:)

      Delete
  4. hahahahaha.. dapat payung n beg pon jadik lah kak~ ade jugak habuan peneman~ air kotak dapat tak? ahaks~

    saya pon sama kak.. harga turun pon x mampu nak beli emas.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. air kotak memang dapat!!itu pasti!hehehe..

      Delete
  5. Maaf tanya Kat mn dpt 135 segram ni ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat Port Klang..Kedai Kok Wah dan Kedai Rasa Sayang..

      Delete
  6. ya.. mmg jatuhhhh tergolek2.. mak dara pun salah sorang yg pegi beratur pepanjang nak beli aritu.. berpeluh2 jugak le dibuatnya hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah shoping sakan la tu...berpeluh-peluh pun x per janji berbaloi-baloi..:)

      Delete
  7. Nak beli emas murah try tengok kat K.Pilah harga & upah memang best,.....;-)

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)