Monday, April 29, 2013

Adik Demam

Ahad subuh badan adik Afif panas..dah la umi ada seminar,kesian pulak nak tinggalkan adik..cepat2 umi bagi pcm kat adik..Pukul 7.30 umi dah gerak ke Subang..dlm hati umi,smoga demam adik x melarat..
Umi x habiskan seminar pun..lepas makan tghari..umi dan kawan umi Wati..dh cabut balik..masa dlm seminar Shaklee speaker tu ckp sebenarnya demam ni bagus jugak!baru kita tau antibodi kita ni kuat x kuat..
Umi sebenarnya x der le risau sangat klu anak2 demam ke batuk ke(kira pekej)..sbb umi ada Nutriferon!

Sampai umah adik x de..ikut Along pi beli ns ayam...adik dh x demam..lega hati umi..rupa2nya abah x pegi keje..jaga adik..umi ingatkan abah gi keje,kalau abah jaga x der le umi risau sangat..sbb kalau adik demam umi x brape nk harap sangat ngan along..along bukannya pandai sangat nk jaga kalau adik demam..lagi pun along ada tusyen .nak harapkan angah..kadang boleh kadang x leh ..berangin sikit..tp time o.k dia jaga adik lebih baik dr along..

Pagi tadi badan adik panas lagi..umi bagi pcm lagi..kejap jer dh kebah..nnt umi bagi adik Nutiferon ye..bg antibodi adik lagi kuat..Setiap kali adik demam umi akan bg adik nutriferon..x yah adik makan antibiotik..kalau diikutkan umi boleh jer amik antibiotik..yg mahal..yg murah..free jer..tp umi x nak..biar antibodi adik lawan dulu..tp klu dh berhari2 kena la amik antibiotik..

                                                    jangan menangis sayang....

Kita semua tahukan..antibiotik ni x elok kalau kita amik selalu..kalau anak2 kerap demam dan slalu amik antibiotik takut antibodi diarang x kuat pulak..sbb tu la kalau kat klinik tmpat umi kerja ni  ..Doc akan bagi Nutriferon bg yg slalu dtg berulang2..

#just for sharing#

immune support

#umi pun kalau x sihat,cepat2 amik nutriferon.#


12 comments:

  1. siannye lahai.... demam nak cepat besar la tuh...

    ReplyDelete
  2. alahai ciannya..moga cepat sembuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga cepat sembuh..Aminn. :)tq Nor..

      Delete
  3. betul tu klu bley tak payah bg antibiotik..ubat ubatan nie semua tak bagus utk badan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang ni ramai dah sedar..ubat-ubatan ni x elok slalu amik..nak2 ubat batuk n selsema..so alternatif lain amik supplement yg bagus..

      Delete
  4. get well soon adik...
    mmg risau bila anak demam...time tu semua kerja tak jadi.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..kalau ank2 demam..bdn kat kerja hati kat lain..

      Delete
  5. oohhh.. baru tau~
    boleh lah cuba bagi kt anak2 zura jugak nanti..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh ..buat 3 hari berturut-turut :)

      Delete
  6. selalu pi klinik doc bagi antibiotik klinik depa ja... tak pula yang macam ni nampak lagi menarik..

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)