Friday, April 26, 2013

Renung Santai Di Pagi Jumaat..

Salam YaumulJumaat..

Kejap jer dh jumaat..Alhamdulillah masih bernafas dan diberi kesihatan dan kebahagiaan bersama keluarga..Syukur padaMu Ya Allah..harap kenkawan blogger pun sama seperti aku...Aminn
Hari ni x nak bebel lebih..nak cuba kurang bercakap...

Jom kita renung-renungkan..

11 Tanda orang berbahagia


  1. Kurang bercakap melainkan yang perlu
  2. Sentiasa merendah diri(tawwakduk)
  3. Berkasih sayang sesama makhluk
  4. Bersahabat dengan orang soleh
  5. Menjauhi daripada yang haram
  6. Berguna kepada masyarakat
  7. Tidak rakus dengan dunia
  8. Memelihara solat lima waktu
  9. Sentiasa mengingati mati
  10. Pemurah dan baik hati
  11. Sibuk dengan ibadah               
Harap kita semua tergolong didalam golongan orang yang berbahagia..

senyum itu sedekah...

#Jom pakat senyum#
                            



22 comments:

  1. owhhh manis nyer.... manis nya senyuman mu...

    lirik lagu elite x silap ;)

    ReplyDelete
  2. macam iklan mc donald.. senyum itu satu sedekah, nama saya nasir... ihihhihih... salam jumaat kak sura :=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. x prasan pulak cam iklan Mc D..hehehe..nnt org Mc D carik akak pulak suruh buat iklan..hehehe..(perasan pulak)

      Delete
  3. awek muda lah akak nih.. share tips boleh tak?? ahaks~

    nak senyum jugak.. tapi x leh upload gambar..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang akak suka senyum..tu jer petuanya..pagi2 tengok cermin senyum..bagi otot kat muka ni tegang sikit..hehehe..n of coz la amik Shaklee..i have Shaklee in my blood..:)

      Delete
  4. bagus pesanan ni, alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  5. senyum senyumlah selalu.....riang hati...

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. untuk permulaan kita berkasih sayang sesama blogger k... :)
      apepun senyum dulu.. :)

      Delete
  7. banyak bercakap hanya menampakkan kelemahan diri sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak..dengan percakapan org dpt menilai diri kita..

      Delete
  8. assalamualaikum umi...peringatan yg baik...:)

    ReplyDelete
  9. mmg semua org nak bahagia.semoga semua ciri2 ni milik kita..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..smoga ciri2 ni ada dalam diri kita..aminn..

      Delete
  10. datang senyum komen kat sini..ehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tema kasih dtg semyum n komen kat sini..:)

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)