Tuesday, March 5, 2013

Berat Mata Memandang Berat Lagi Hati Memikul

Isu Lahad Datu tengah hot sekarang ni..Dah banyak info yg kita dpt dr media cetak,tv,blog,fb...tp kita nak tau,nak tau,,nak tau lg perkembangan terkini kat sana.Bagi sesiapa yg ada sahabat atau saudara bolehlah terus call jer kan..tp entry aku hari ni bukan nak ulas isu Lahad Datu..cuma luahan perasaan tentang syahidnya anggota keselamatan kita kat sana..

Bila melihat gambar anggota keluarga yg menangis meratapi pemergian org yg disayangi,hati aku tersentuh..sedih ,pilu,..letakkan situasi itu pd  kita...menitis air mata ...Berat mata memandang berat lagi bahu memikul..itulah yg dapat di gambarkan..bertabahlah pada yang menanggungnya..pada Isteri,anak,Ibu..Ayah..dan adik beradik serta saudara terdekat..kuatkanlah hati..terima qodo' dan qodar dariNYa..

Aku yakin ramai antara kita (yg dh jd isteri)dpt menyelami hati2 para isteri yg terkorban..x dpt nk digambarkan dengan kata-kata..:'(

Semoga selepas ini tiada lagi yg gugur di medan pertempuran dan kembali ke pangkuan keluarga dengan selamat..Itulah harapan semua rakyat Malaysia..Aku juga berharap Pihak Yang Berkenaan(paham2 la ye..)cepat2 selesaikan isu ni..


Marilah kita sama2 sedekahkan Al Fatihah kpd anggota polis(Islam) yg terkorban..AL-FATIHAH..

6 comments:

  1. mg isteri mereka tabah hadapinya...takziah..dan jasa mereka yg terkorban tetap terpahat dilipatan sejarah...jasa dikenang

    ReplyDelete
  2. takziah kpda keluarga yg terlibat......semoga mereka tabah dan sabar hadapi segalanya...

    ReplyDelete
  3. semoga ketabahan menjadi milik mereka..aminnn

    ReplyDelete
  4. al-fatihah buat pejuang kita..sama2 kita doakan keselelamatan malaysia...

    ReplyDelete
  5. cnn pon mesti menitis airmata kalau tengok berita pasal nie..dapat rasakan kesedihan isteri2 pejuang kiter yang terkorban tue..moga mereka terus kuat dan redha..

    tapikan yang buat cnn tak paham dengan mereka2 yang terlalu taksub dengan politik sampaikan isu kematian pon nak dipolitikkan..masyaAllah..moga kita semua terjauh dari berprasangka burukkk dan terjauh dari golongan org yg macam nie....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayuh rakyat Malaysia..Sama2 kita berdoa utk keselamatan negara tercinta..walaupun fahaman politik kita berbeza ..

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)