Saturday, February 16, 2013

KOSMETIK VS SUPPLEMENT

Mana lebih penting kosmetik atau supplement?Korang pilih yang mana?ada orang suka makan supplement dan pakai kosmetik(dua-dua)..ade yg suka pakai kosmetik jer..x amik supplement..Bagi pendapat aku la kan..dua-dua penting..SUPPLEMENT 80%..KOSMETIK 20%..bila kita amik supplement ia akan menyerap dari dalam..n kosmetik dari luar.Kalau guna kosmetik je semata-mata ianya dalam bentuk sementara..cantik sekejap jer..walau guna yg Mahal sekalipun..

Bila kita amik supplement..tubuh akan menyerap nutrient yg ada dlm vitamin tu..dan ia akan terpancar dari dalam(aura).bila badan sihat maka wajah kita akan berseri..ditambah dengan kosmetik(segala krim bagai)tentu kita lebih2 serinya..hehehe..janganlah cucuk tang sana cucuk tang sini..benda yg secara paksa ni sebenarnya x elok..ramai antara kita malas nak telan vitamin.contohnya suka amik injection Vit C dr menelannya..aku ingat lagi..dlm satu tahun tu(lupa tahun bila)ramai yg dtg klinik minta doc cucukkan Vit C..(diarang beli kat luar Vit C tu pastu dtg klinik sruh doc cucuk)bila Doc tanya beli kat mana ..diarang ckp beli kat salon kecantikan..beraninya diarang pakai benda2 yg x tau sumbernya dr ape..sebab obses nak cantik punya pasal!!

Sekarang ni bila dah zaman FESBOOK..dah ramai yg tahu pasal kebaikan vit C.Sampai Vit C Shaklee pun x de stok..lamanya nak menunggu stok masuk..yg dah order pun ramai..yg ada cuma Vit C chewable jer..sebenarnya sama je..cuma kena amik lebih..tapi ramai yg x nak..nak tggu jugak..

Kalau cereta pasal kosmetik..korang pakai ape ye?..Sejak 2 menjak ni,aku pakai SF BEAUTY..dah nak masuk 2 set dah..rasanya o.k gak..Bila amik supplement aku x ragu2 nak pakai kosmetik apa  pun..(aku ni jenis yg suka tukar2)sbbnya tahu kulit dh cantik dari dlm(perasan la pulak).

#dulu bekasnya kaca..sekarang plastik..aku lebih suka packing yg dulu#

Sebenarnya kalau korang nak cepat cantik kenalah amik kedua-duanya tau!!Vit C + Vit E + Zinc + Collegen+Kosmetik..kalau parut banyak amik Vit E lebih..cucuk Vit E tu sapu kt parut..Zinc pun boleh tumbuk buat Masker..(produk Shaklee tau).

Saya adalah pengedar Shaklee...Saya akan bagi harga istimewa. Kpd sesiapa yg berminat..hubungi saya.

#pic ni x der edit tau.original u!!#


4 comments:

  1. Replies
    1. Maksu lagi comey... dah slim pulak tu... hehe

      Delete
    2. hehehe ala maksu naik kjap je... skarang dah jadi duta Shaklee lagi senang turun... Hehe gamba tu maksu yang terbaru ke?

      Delete
    3. Hehe kalau maksu tgk pic pa skarang mesti terkejut... badan dah naik... makanan sedap sgt. haha

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)