Sunday, February 3, 2013

KENALI AKU


Apa yang tertulis diatas ni memang sebijik kena dengan diri aku..kalau mula-mula kenal,aku tak banyak cakap..aku pun jenis yang memilih jugak..bukan aku cerewet memilih kawan ..semua aku kawan cuma pilih yang mana boleh masuk dengan aku..dan bolehla jadi gila2...

Sekarang ni dah kurang sikit gila2..sebabnya dah semakin t...,anak2 pun dah besar2..kenala berubah sikit..berubah menjadi lebih baik..hehehe..

Masa mula2 buat blog..aku membahasakan diri aku..'AKU'(terfikir plak klu orang baca cam kasar plak bunyinya). tp sebabnya bila guna perkataan ni aku merasakan aku lebih rasa 'feel" bila menulis.dan aku merasakan lebih dekat...ya la masing2 ada caranya sendiri kan?dan aku ikut cara aku yang aku rasa lebih jujur pada diri aku..kalau aku brkawan dialam nyata memang aku membahasakan diri sebagai 'saya" atau akak..

Kalau aku bercakap orang tak tau aku asal dari mana..kalau aku cakap aku asal orang Kelate ,orang selalu cakap x de bunyi kelantan pun..(bukan  duk dlm bakul n angkat sendiri yea!!itu orang cakap!!)
Memang aku dilahirkan diKelantan..arwah abah orang Klate..nenek belah abah orang Perak ,Atuk Org Klate..aku ingat lagi arwah nenek walau duk klate dah lama tp tak boleh cakap Klate..sampai dia meninggal..ckp dia x leh ubah..Mak aku orang SARAWAK..duk Klate dah lama..dh pandai cakap Klate..tp kalau orang Klate lain ckp ngan mak aku diarang mesti tanya asal mana sebabnya bunyi pelik sikit!!bagi aku biasa jer,mungkin sebab dah biasa dari kecik dengar dia cakap cam gitu..So darah aku ni x lah 'pure' Klate..dah campur2 tapi aku bangga kerana born to be Kelantanese..I love kelantan..

Sebenarnya nama aku pun menunjukkan aku orang klate..Nik..meme ar dari Klate...x yah nak tipu asal mana..rasa cukuplah adik, kakok nga abe kenal diri kawe...kito jupo lagi deh...








1 comment:

  1. kak !!!! baru thu mak kak tu dr sarawak . yg sy thu ore klate mmg comey blako . (tak dinafikan) hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)