Saturday, December 8, 2012

Alkisah Afif


Hari ni nk creta pasal budak kecik ni....Muhammad Afif Darwisy nama diberi..Pe'el nya sungguh comey sekali..skrang ni umurnya 20 bulan..masa lahirnya kecik je..2.35kg..kluar pun x menyempat-yempat..awal 16hr dr duedate..



beberapa jam slepas dilahirkan..

Alkisah sampai skrg pun breastfeed..masa mula2 dlu buat stok la..pastu dh masuk 8 bulan dh malas nk buat stok..penat dh nk memerah..ekeke..pakai pam pun malas.skrang ni dh campur,tu pun dia x brapa sangat minum susu formula ni..dia lbih suka susu uminya....bila la bleh bercerai susu ni.!!malam2 melekat je..

dah pandai makan sendiri.spaghetti.ni fav afif..


Bila dh besar ni senang la skit...dh makan macam2..x de la nk bertempekkk je..dh pandai main ngan abg n kakak2nya..x de la menyibuk sangat..klu x asal duk je dpan PC dia pun menempel la..nk tgok lagu /creta dia..siap menari lg..umi nk berFb/berblog pun susah!!

Kalau time mkn x yah la nk suap..nk makan sdiri ,cam la dia dh besar..klu x bg apa-apa yg dia nak,dh pandai merajuk..menangis pun menangis manja,dibuat-buat..Kakak2nya pun suka menyakat adik..Bising weh..Gitula ragam ank2..bg yg blum ade anak InsyaAllah akan merasa bagaimana susah senang dlm mendidik anak2..Ni baru creta yg kecik..blum creta ank2 yg besar.fuhh..SabarJelah....

Satu perkara yg aku sentiasa amik tau ialah perkembangan umur dan kepandaiannya..adakah ia seiring..klu nak tau perkembangan anak kita adakah normal mengikut umurnya bolehlah brkunjung ke sini..
Setiap ibubapa mesti peka pd perkembangan ank2..Sekiranya kita suspecting a problem(kecek orghe putih skit)cepat2la berjumpa doktor..

dh pandai bwk kreta dah..hehehehe

#dh dapat naik kreta ni x nk trun..jenuh plak memujuk#

1 comment:

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)