Thursday, November 26, 2015

Sedihnya Hati Ini..

Kejapnya minggu ni..dah hari khamis..bermakna dah masuk 4 hari si Toby hilang..Ya Allah..terkilan betul rasa hati..Sekejap sahaja masa Allah bagi kami sekeluarga berkasih sayang dengan Toby..Toby pun dah sangat manja dengan Umi..Tiap kali solat dia akan tunggu..tak sempat habis tahayyat akhir dia dah duk depan Umi..ternampak-nampak gelagat si Toby..

Toby hilang ahad haritu.Kami keluar rumah tengahari tu pergi kenduri sebelum menghantar Along balik kolej.Masa hilangnya tak pasti..mungkin dia terjatuh dari tingkap atau koridor ..biasanya kalau keluar lama..sliding door akan ditutup..tapi hari tu..masing-masing tak ingat..lagipun semua duk berharap  tak ada apa-apa sebab dia dah biasa main /lepak kat situ..

Masa balik malam tu..Bukak jer pintu rumah Aqil panggil ..Toby..Toby..tunggu sekejap..kot2 dia tidur bawah katil..kekadang lama jugak baru dia keluar..tak sedap hati..umi pulak panggil..sebab kalau Umi panggil laju sikit dia keluar..panggil punya panggil tak keluar-keluar..rupanya dia dah tak de dalam rumah..

Mencari la kami..rumah tak besar pon..cari celah2 almari ..celah mesin basuh..dalm almari..memang sah dia takde..Cari kat sekitar blok rumah..sah..memang dah tak de..sedihnya..Malam tu umi tidur bertemankan air mata..teresak-esak tangisanku dimalam yang syahdu..Esoknya..amik ko..bengkak mata!buat bodo jer la pergi kerja ngan mata camtu..

Semuanya dah tinggal kenangan..


*masih mengharapkan kepulangan Toby walaupon harapan untuk dia kembali semakin tipis..

7 comments:

  1. harap-harap toby dapat ditemui....

    ReplyDelete
  2. alahai...sedihkan kak..klu kita dah sayang tiba2 hilang mcm tu jer..cik nor doakn moga toby selamat kmbali..

    ReplyDelete
  3. Kak zai dah rasa kehilangan kucing dan arnab. Walaupun boleh dapat pengganti tapi tak sama kan. Semoga Toby dalam keadaan baik2.

    ReplyDelete
  4. Kesiannya Sura..
    Moga dapat bertemu semula lah dgn Toby..
    Memang sedih sebab dah manja dgn kita kan..

    ReplyDelete
  5. Kalau dah jadi sebahagian ahli keluarga tak dapat dinafikan kehilangannya pasti akan ditangisi Sura. Tapi kakak ipar kakak pernah kehilangan kucing sampai sebulan tau Sura last dia boleh balik sendiri dengan keadaan tak terurus.. mana tahu Toby balik. Doa-doalah..

    ReplyDelete
  6. Bela dari kecik ke Sura si Toby ni?
    Biasalah....tu yg malas kan bila dah bela kucing ni, cepat betul sedihnya....jadi sayang pulak.

    ReplyDelete
  7. Salam Isnin dear, si comel hilang, pasti Tuan risau kan..

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)