Monday, August 25, 2014

Selagi tak Habis..

Assalamualaikum..Selamat pagi..
Selagi tak habis bulan Syawal selagi tu duk beraya..kalau kat kampung Umi memang dah tak rasa raya dah..Kenduri kawin pun banyak di bulan Syawal ni..memang tak yah nak masak la tengahari..kalau tak pergi beraya pergi kenduri..

Hari sabtu kakak Umi kat Kg Delek call..bising-bising kat adik dia ni..kenapa tak beraya rumah dia lagi..Baru Umi teringat memang Umi belum beraya lagi rumah dia..adoi..macam mana boleh lupa..dia awal2 lagi dah datang rumah...Umi pun janji la nak datang ahad..

Kakak dah siap berhidang masa kami sampai..macam-macam dia masak..senyum lebar la Umi..hihi..Umi memang suka makan airtangan kakak Umi..sekalipun masakan simple .

Lepas kenyang perut kami berwefie




Bila dah ke kampung Delek..lupa pulak ada kenduri kat tempat Umi..adoi..laki bini lupa..bila dah teringat masa tu dah petang..waktu kenduri pon dah abis..huhu..Selalunya Umi dan hubby tidak menghampakan jemputan kawin..memang kami akan pergi kalau dah dapat kad kecuali ada hal yg tak mengizinkan..


#hari jumaat ni anak sepupu pulak nikah..sabtunya kenduri#memang tak lekat kat rumah bila hari minggu sepanjang bulan ni#



15 comments:

  1. mana gambar tuan rumah.
    nak jugak kenal dengan kakak Kak Sura.. hehehe

    Zura semalam pon ade open house.. last dh kot.. dh hujung2 syawal dh nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakak akak tak bertudung ..pakai baju pon sempoi..tu yg tak leh nak bergambo ngan dia..hihi..lain kali..:)

      Delete
  2. habis dah rasanya minggu ni beraya..
    huuu..
    pasni kita pnggil ziarahlah..
    habis openhouse dah ni..

    ReplyDelete
  3. comel akak..
    ye la..lg x hbs syawal.. lg tu byk rezeki mkn free.. hehe

    ReplyDelete
  4. Hasil airtangan kakak kita sendiri biasa memang menyelerakan kita Sura. Kakak pun suka kalau kakak akak yg masak. Teringat arwah mak punya style...

    ReplyDelete
  5. best kan... tak payah masak... orang masakkan tuk kiter jer... :D hik3x...

    ReplyDelete
  6. meriahnya raya..hihi best kalo kakak masakan ni.dtg mkn ja

    ReplyDelete
  7. lama x tgk muka akk...lawo akk :)
    nasib xde gambo makanan lau x mau lapo petang2 ni haha

    ReplyDelete
  8. tula kan kak sura..selagi tak berakhir syawal ni..beraya sakan la

    ReplyDelete
  9. setuju kak, selagi tak habis sebulan syawal ^_^

    ReplyDelete
  10. OKje baru habis Ops Terjah Syawal hari Selasa baru ni Sura...last rumah jiran
    Mana gambar kakak Sura ? Teringin nak tengok sama muka ke idak

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)