Friday, July 4, 2014

Masak Apa ?

Tiap tiap hari mesti otak ligat berfikir..apaa aku nak masak hari ni...Begitulah ibu-ibu yang masih sempat memasak disebalik kesibukan masing-masing..Bagi yang bekerja..ikut yang mana dan kan..asal boleh makan..suami dan anak-anak pulak memahami..makan jer apa yang ada..Umi pun sama.Sejak puasa ni umi tak sempat lagi masukkan gambar masakan Umi..busy bebenor katakan..ini dah boleh bernafas sikit..hehe..

Balik rehat tengahari Umi tak rehat macam orang..Umi balik buat persiapan untuk masak..kopek bawang..siang ikan..kalau sempat masak dulu apa yang patut..

Tengoklah apa yang Umi masak ni..tapisemalam Umi sempat buat percik jer..tambah beli lauk sikit..

                                                      percik ayam
                                                       percik ikan

 Sempat jugak buat puding gula hangus..kalau nak resepi ala Umi carik kat sini




                                                             budak tak pose..

#Hari ini Umi nak masak nasi air(bubur nasi) kelate..cik abe sibuk nak makan tu...#

7 comments:

  1. hooo..percik ikan..sedapnyeee..

    ReplyDelete
  2. Budak tak pose tu mesti jadi tukang merasa juadah
    Jadi tukang rasmi semua hidanagn

    ReplyDelete
  3. resepi percik tu mana kak sura..hehhehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..tunggu rajin nanti baru masukkan resepi tu..:)

      Delete
  4. sedapnye puding gula hangus tuh.. zura suka makan.. tapi x pandai buat sendirik.. hehehe..

    Zura plan nak bakar ikan + air asam jer hari nih.. harap2 sempat lah.. Amin~

    ReplyDelete
  5. Masak sendiri lagi puas hati kan kak

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)