Thursday, June 12, 2014

Perpisahan Yang Ku Pinta

Assalamualaikum semua..
Sesi meluahkan perasaan lagi..kali ini..

 Perpisahan yang ku pinta..
Tidak tertahan lagi..terseksa..
Walau dihatiku..tak sanggup..
Melihat wajah sucimu membuatkan aku tak mampu..
Untuk cuba berpisah..
Kerana kasihku yang tidak terhingga...
Tetapi kali ini..sudah tiba masanya untuk kita bercerai..
Bercerai susu anakku...Muhammad Afif Darwisy!!

Wahh..bukan main lagi sesi luahan hati ni..nak hilangkan stress la konon...
Sememangnya Umi dah tak tahan..lagipun usianya dah 3 tahun lebih..memang patut pun..risau jugak takut  jadi manja terlebih..Masa dia 2 tahun dulu pernah gak cuba..tapi sebab kesian..maka tak jadi nak berpisah susu..tapi dalam minggu ini..keinginan Umi nak berpisah susu dengan anak bujang ni terasa kuat..dah sampai masanya Umi kena  berkeras hati..(walopon sedih sebenarnya).

3-4 hari lepas Afif demam..semua yang kat rumah Ibu Gayah(pengasuh) demam..patutla...
Bila dia tak sihat..menjadi-jadi nak meneteknya..pantang tercabut dari mulut..terus bangun cari..kadang2 sampai ke subuh..Abahnya pun dah macam bagi hint..suruh bercerai susu..tak sanggup berebut ngan anak le tew  tengok Umi susah nak tido malam-malam dok melayan kerenah Afif ..

Harapnya Umi berjaya buat Afif tak nak t... lagi dah..Umi akan usahakan..


semalam








#ada tip tak macamana nak buat anak cepat lepas bf#umi dah lupa mcmana  umi buat yg dulu2#












14 comments:

  1. Memang sayu hati apa lagi bila anak merengek Sura
    Kesian pulak tengok muka Afif bila bayangkan dia nak tapi tak dpt..
    Tapi kena buat jugalah nak buat macam mana.
    Tapi kalau tak ada plan nak ada adik biar ajelah Sura..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tak tahan kak..melekap jer malam2...susah nak tido..memang takde plan nak ada anak lagi..cukup la tu..

      Delete
  2. Lerrrr.. menetek lagi ke??
    Zura memang keras kan hati jer kak~
    sedih jugak bila dia merengek nk tetek sebelom tido..
    tapi dia bukan lapar pon sebab sebelom tuh dh minum susu botol.. saja nak buat syarat tido.. huhuhu.

    Selamat berjuang Kak~
    moga berjaya yer~

    ReplyDelete
    Replies
    1. susu botol pon dia minum..bak kata zura..buat syarat nak tido...

      Delete
  3. aloh dah bulih ada gf ni.. x mau lah menetek nga mak lagi.. x macho ah..

    ReplyDelete
  4. ingatkan nape lah luahan penuh syahdu tu...
    afif dah besar la sayang..bagi chance ummi tido nyenyak ye,,

    ReplyDelete
  5. Ikut budak jugak Sura...mcm OKje yg sulung tu 2 tahun dah berhenti letak lipstick je...hehe..yg lain takutkan makhluk zeba...hehe budak benda tu pun takut..yg kecik tu cakpa je sebab dah faham sangat kot ....dah 4 tahun rasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lipstick dah letak..tp sebab dah besar..dah cerdik..dia tahu..dia amik kain sapu...huhu..

      Delete
  6. Ingatkan perpisahan apa lah tadi... hehe
    Menetek lagi si Afif ni ye... lama juga tu sampai masuk 3 tahun lebih...
    Anak2 nrl semuanya sampai setahun lebih je, cuma yang sulung tu cepat cerai susu badan sebab nrl cepat pregnant balik... dapat 7 bulan je...
    Yang bongsu ni dah 1 thn 7 bln, x tau bila nak benti... Malam selalunya melekap je... memang sampai ke subuh kadang tu... tapi kali ni biarlah lama sikit... nrl nak kalau boleh sampai dia umur 2 thn ++....
    Buat keras hati je K Sura... seminggu dua nanti ok ler tu... itulah nrl selalu buat dulu... letak macam2 semua x jadi, pandai dia spu ngan tuala sebelum menetek... hehe :)

    ReplyDelete
  7. terer afif tu..kekadang anak ni nak manja dgn kita, bukan nak sgt susunya.. apa-apa hal pun ibu kena kuat hati ya..

    ReplyDelete
  8. salam singgah. kadang2 rasa macam taknak lepaskan anak juga. tapi takleh la sebab kita pun ada banyak keja :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul..sebenarnya ibu2 yg berat nak lepaskan..sebab tu kita pun kena kuat...:)

      Delete
  9. Aaaa, saya tak tahu lah kak.

    Cuma, anak akak tu comel betul ;)

    ReplyDelete
  10. ooo..dah tiga tahun lebih ye si hensem ni kak.. mgkin dah tiba masanya bercerai susu...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)