Friday, May 23, 2014

Seminggu sekali..

Biasanya seminggu sekali Umi akan kepasar malam..dan selalunya makanan yang sama Umi beli.Biasa la anak tekak ni..kalau dah suka itu..itu jelah..kekadang jer tukar..

Agaknya apa  ya...
Apa lagi kalau orang Kelantan..

Nasi Kerabu..
Laksam..
Nasi Dagang...
Nasi Air(bubur nasi)


Kat Selangor ni memang senang dapat..sebab orang Kelantan memang ramai...dimana2 ada orang Kelantan..cuma nak cari yang sedap dan lazat..ada yang sedap ada yang..boleh-boleh laa..

 nasi kerapu campur paru..memang sedap...

laksam kegemaran Afif...tapi tak pernah abis..


Setiap hari Rabu dan Khamis ada Pasar Malam kat KRU ni..(Kg Raja Uda)..tapi Umi suka pergi yang hari Khamis sebab Pasarnya kecik jer..tak sempat nak lenguh kaki..hihi(nampak sangat malas..).


Sejak ada peniaga yang jual makan Kelantan ni ..Umi dah lama tak masak sendiri..dulu2 Umi rajin jugak buat nasi kerabu sendiri..nasi dagang..tapi sejak dah ada yg kena dengan anak tekak ni..tak yah la Umi nak bersusah payah..senang..lagipun malam jumaat tak yah Umi nak ketung ketang kat dapur..lepas maghrib boleh baca Yasin..kalau Umi masak biasanya kelam kabut sikit nak kejar masa..


#masa duk kampung dulu sebulan sekalipun jarang Umi makan nasi kerabu..tapi bila kat sini boleh pulak makan seminggu sekali#






7 comments:

  1. woww...dua-dua pon sodapp...double ngencess...heheheh

    ReplyDelete
  2. Salam Sura..Suka jgk nasi dagang,..mmg sedap tp tgk kedai gak

    ReplyDelete
  3. nasi kerabu fevret el
    alamakkk kena cari gak sblm meletup ni
    kak..nti akk wat nasi kerabu nak mtk resepi
    akk kat org kelate..sure pure kerabu kan kan kan
    nak resepi kakkkk..nak belajo wat ns kerabu sendiri :)

    ReplyDelete
  4. sedapnya.. banyak tu... perut tecik lah, mana boleh makan

    ReplyDelete
  5. nasi kerabu saya suka..sedap lah..laksam pun saya suka tapi biasanya makan dengan kuantiti y sedikit..

    ReplyDelete
  6. Yelahkan Sura....dah makanan ruji kita haruslah kepingin hehe...okje yg bukan org kelantan ni pun suka jugak makan......nasi kerabu.....laksam pun suka gak....dah jadi Afif dah hehe....

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)