Tuesday, May 27, 2014

Alhamdulillah rezeki berbuka kami..

Salam Israq dan Mikraj semua..
Kejap jer dah nak masuk syaaban..hanya tinggal along yang masih belum habis ganti puasa...semalam yang perempuan semua berpuasa termasuk MIL yang ada kat rumah..Biasanya kalau Umi dan anak2 berpuasa kitarang hanya makan roti atau biskut dan minum air jer..tapi sebab MIL ada kenalah Umi masak..hihi..bersahur makan nasi..rasa macam bulan puasa pulak..Umi sebagai menantu ..gigih masak untuk mentua..masak pindang jer..goreng ikan dan sambal belacan..(niat MIL memang nak datang berpuasa kat rumah).

Bab sahur memang senang ..masak simple..tapi bab berbuka kenala special..mak mentua ada..jaga standard skit.haha!Standardnya..hantar kedai...beli ikan siakap..pi hantar kedai dan lauk2 lain beli jer!nasibla ibumentuaku..menantunya malas nak masak...hari ni baru ada niat nak masak..tu baru niat..tengok keadaan karang..boleh gitu..?

                                                           rezeki berbuka semalam..



hubby n afif menunggu lauk dimasak..


#Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah bagi kepada kami#
#malam ni nak masak apa?mak mentua ada kat rumah ni..korang bagi idea sikit..MIL tak makan ayam,udang dan sotong..dia hanya makan ikan dan daging saja..#

9 comments:

  1. Apa susah Sura tanya aje MIL nak makan apa dah tu masak. Senang aje kan. Kalau dia kata sukahati so masaklah apa yg terlintas janji jgn ayam, sotong dan udang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg jadi masalah..bila tanya dia ckp dia makan jer apa yg dimasak..takut yg dimasak tak kena pulak..hihi..

      Delete
  2. kenyang kak.. alhamdulillah.. sedap tu

    ReplyDelete
  3. wat gulai kari daging or daging black pepper kak
    pas2 wat ikan belah belakang ekeke
    esok baru el nak start ganti pose..3hari je pung :)

    ReplyDelete
  4. wah...sedap sedap. masak daging masak merah pun sedap

    ReplyDelete
  5. kita x hbs ganti jgk kak sura..

    ReplyDelete
  6. Wah meriahnya lauk berbuka..nway salam Israk Mikraj Sura...

    ReplyDelete
  7. Daging masak merah....pun sedap Sura...buh bawang holland banyak banyak...
    buatlah sup cendawan.....

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)