Thursday, January 16, 2014

Cerita Anak Bujang..

Assalamualaikum semua..dah seminggu blog tak berupdate n3..kesibukan dan kemalasan melanda..Ada yang ingat tak kat Umi ni.?..jangan perasan la Umi oii..kawan-kawan blog  baru berapa..tapi feeling mengalahkan blogger femes..hahaha..(bagila can umi feeling sikit-sikit).

Hari ini Umi nak cerita pasal anak bujang Umi..si Afif..bulan 4 ni dah 3 tahun.Tapi rasa cam tak percaya pulak..sebabnya ..Tuan badan kecik jer..tak macam budak 3 tahun..tapi Alhamdulillah..badan jer kecil tapi akalnya seiring dengan umurnya..sekarang ni semakin banyak bercakap..kalau naik kereta..tak berhenti dia bercakap..kalau kat rumah suka bergurau..dan minat terbarunya..tengok cerita Upin Ipin..tak jemu-jemu..ulang..ulang  tengoknya..Umi pulak yang naik jemu..

Semalam masa nak masuk bilik kakak2nya siap bagi salam lagi..nak tergelak pun ada..bila dengar dia bagi salam berkali kali bila angahnya lambat bukak pintu...cam orang besar..

                                          dah dapat pun nak muncung lagi..


 Ni ada satu cerita lagi..bulan lepas ada menghadiri majlis pertunangan..si Afif cukup berkenan dengan satu hantaran tu..tau kenapa?sebab ada Ferrero Rocher..takut jer Umi dia pegi amik hantaran tu..sebab nampak dia dah semacam.Umi suruh la sepupu Umi tu simpan tempat lain dulu..bukan apa ..Afif ni ada masa tak makan saman.Rupanya Afif ni masih ingat dengan coklat tu..tiap kali pergi 99..dia asyik duk tunjuk coklat tu jer..Umi takde la beli..tapi  last2 Umi beli jugak bila dia ikut pergi klinik..nasib baik ada jual yang 3 biji tu..kalau tak..lagi banyak duit keluar..


           ni masa pergi rumah mama dia(kakak Umi)..langsung tak takut..



                  tertidur ...nak ikut sangat pergi kerja..tidur jelah kat katil patient

#lepa sni Umi nak rajin2 sikit ..banyak cerita tertunggak..last2 idea berlalu camtu je..#




21 comments:

  1. comel jer tengok dia tido...dah tak ingat dunia... cute sangat..

    ReplyDelete
  2. sm baya lah ngan anak el alana tu
    bln 3 ni dia dah 3 tahun
    boleh geng lah ni hahaha
    dia boleh igt coklat tu eh..nasib ummi dia belikan hat 3 tu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kena belikan..kalau tak merengek tiap kali masuk kedai..:)

      Delete
  3. alolo..mkin encem pakwe cik nor nie..:)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah syukur.thn bru x nk + bb baru ke kak :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini soklan glemer...kalau boleh nak tutup kilang dah...tapi kalau Allah bagi terima je..:)

      Delete
  5. Afif macam anak omputeh je kak. Ikut siapa ni? Hehe ... Ada je kak coklat tu jual 3 bijik. Ingat lagi dia dengan coklat tu yer. Biasalah budak kak. Masih fresh. Mesti ingat punya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. x tau la ikut saper...omputih celop..nanti besar hilanglah omputihnya..hihi

      Delete
  6. alahai afif, comelnya. heheehe. ni kalau jmpa depan2 sure byk tanya ni kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak kenal dia tak cakap..malu2.tapi bila dah hilang malu..mengada2 la pulak..:)

      Delete
  7. oh..beza setahun lah dgn Pae Afif ni... sama lah tu kak, makin besar makin banyak cakap depa kan... comell je bila dgr...:)

    ReplyDelete
  8. bagus anak bujang ummi,masuk bilik kakak bg salam.hehe suka tgok dia dengan monyet tu tak tau takut ye..bagus la anak bujang kena gentleman..kena berani..

    bab cakap byk tu jenuh la melayan kan kak sura

    ReplyDelete
  9. Afif, acik ni nak minta ferero rocher satu.... heheheh

    ReplyDelete
  10. Ingatan dia kuat tu Sura. Afif memang anak bijak kan.. auntie tengok muka pun dah tahu apa lagi dah nak 3 tahun kan.. umi jgn tak tahu anak umi yg satu ini...

    Tidur pun cute:)

    ReplyDelete
  11. eh.. sebaya lah dengan Delisha.. Delisha bulan 5 cukup 3 tahun.. hehehe. comel sgt dia.. rambut dia perang eh kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada yg tanya akak..rambut afif di kaler ke?..hihihi..rambut semulajadi..kalau lepas shampoo..memang menjadi2..tp kalau dah kena minyak..x der la perang..slalunya ibu Gayah suka letak minyak..

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)