Tuesday, May 14, 2013

Musibah

Hari x der mood nk buat keje..asyik curi tulang je.(jap wat keje,jap wat benda lain).x tau knape jd camni..dlm melayan perasan yg malas tu..aku mendapat berita kawan aku yg tengah mengandung tu jatuh longkang bersama2 motonya..masa nak amik anak dr skola agama..patutla hati aku rasa x sedap..dh la kawan aku tu pregnant 5 bln..x sampai seminggu hari tu dia jatuh bilik air..terduduk..pegi kecemasan..ari ni kena lg...Ya Allah selamatkanlah sahabatku...

Mungkin disebabkan fikirannya yg terganggu..mcm2 yg dia perlu tempohi..dah la tgh preggy..dan aku dan kenkawan yg lain la yg menjadi kekuatannya..memang kesian ngan sahabatku ni..aku  menjadi teman airmatanya..sesekali kami sama2 menangis..Ya Allah..besarnya ujian dan musibah yg Engkau berikakan pd sahabatku ini..Berikanlan dia kekuatan agar dia dpt mengharunginya dgn tabah..

Dan aku melihat ketabahan itu dibina dr hari kehari..sahabatku telah reda dlm keadaannya yg camtu..reda dgnketentuan Allah..bersedia berkongsi Suami..persiapan mental telah pun dia buat..sampai sanggup nak pinangkan madu sendiri..betapa mulianya hatimu..hanya aku dan kenkawan yg lain x sanggup melihat dia dlm keadaan begitu..(selama ni tgk drama tv jer).

Aku x tau kenapa seorang suami sanggup menduakan isterinya semasa tgh mengandung..kalau ya pun mampu,tunggulah sampai isteri tu bersalin dulu..jagalah hatinya..Luluh hatinya bila mengetahui suami tersayang mempunyai hubungan dgn pompuan lain..

Maafkan aku kerana berkongsi kisah kalian dilaman ini...semoga menjadi pengajaran buat kita semua.Sebenarnya byk lg yg aku nak tulis..tp.. sudah cukup2 sudah...

#para2 isteri2 sekelian sila komen plezz ..cuma nk tau pendapat kalian #
pic ni xder kena mengena ngan n3 ni..saja nk menyemak kt sini..

11 comments:

  1. semoa dia tabah menghadapi dugaan itu kak sura...

    ReplyDelete
  2. Sedih dan terharu. Dia meminangkan isteri utk suami atas kerelaaan atau atas paksaan tak siapa yg tahu. Moga Allah berikan kekuatan pada kawan Sura ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..semoga Allah bagi dia kekuatan..Sura pun setiap kali mengenangkan nasib kwn sura ni..setiap kali tu lah akan bergenang airmata..

      Delete
  3. Salam sura..salam kenal & salam ukhwah.Sebak lak baca kisah kawan sura ni..semoga dia tabah & diberikn ketenangan hati.Aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam..tema kasih sudi kenal..harap2 begitula..Amiin.

      Delete
  4. layak menerima payung emas di syurga.
    huhuhuhu. zura tak mampu kot redha cam tuh jer..
    huhuhu.. sedih bila baca n3 nih.
    moga kawan akak tabah hadapi ujian ini.

    ReplyDelete
  5. kesiannya kat kawan sura tu...dah la tgh sarat pregnant. kalau jadi kat saya, xtau la saya nak hadap camne =(
    hopefully kawan sura tu kuat

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..skrg ni dia semakin kuat..hrp2 si suami sedar dan x meneruskan niatnya..:(

      Delete
  6. sahaabt sura ni mmg sgt tabah.takdpt bayangkan kl sy berada ditempat beliau..semoga Allah ringankan penderitaan beliau dan memberi sinar bahagia pada beliau

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang ni sahabat sura menjadi semakin dan semakin kuat dan tabah..dia redho dgn apa yg berlaku..

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)