Saturday, May 11, 2013

Hidangan Petang Hujung Minggu.


Selamat berhujung minggu kenkawan semua..Semoga kita semua memanfaatkan cuti kita sebaiknya..Bagi yg berkeluarga..mestilah abiskan masa ngan family,bg yg bujang tu..ehemehem..jaga2..nk gi dating tu,pandai2 bwk diri..jangan buat yg bertentangan dgn agama..ingat Allah,ingat diri dan keluarga..kalau duk umah/balik umah family lg baik..(ceramah la pulak..)bukan apa sekadar mengingati sesama kita..

Kalau dh duk umah cuti2 ni ..mesti ingat nak masak apa?..tghari nak masak apa,?petang nk buah kuih apa..
Selalunya umi ikut mood..kalau terlebih rajin masak la yg special skit..kalau malas ala kadar jela..hehehe..sbbnyer slalu pikir nak kemas umah la,lipat kain la,basuh bilik air la..bla.bla..

Tetapi selalunya bila petang skit umi suka pikir nak buat apa..nk buat puding ke,cucur ke..apa2 lagi la..
Kalau terajin skit..buat la kek/biskut..kalau malas buat yg simple2 jer..

                                                               roti gulung hotdog




Buat yg simple cam gini pun anak2 berebut2 makan..sronok tengok diarang makan..nak2 si Afif tu..sampai ke dlm buai dia bwk..sampai tido ..bila jaga terjerit-jerit cari roti dia..hahaha..

Time umi rajin umi suka buat ni..Triffle..

yg ni lum siap lagi..

Benda ni lg lama kita simpan lg sedap..(lg sejuk lg sedap).pastu bleh makan 2-3 hari..(slalunya buat byk).
Sebenarnya nak tepek resepi kat sini (ala umisura)tp x berkesempatan lagi..duk kat Draft tu dh berkurun lamanya..hahaha..lagi pun dh byk resepi Triffle ni..dh bersepah..walau bagaimanapun satu hari umi nak letak jugak resepi umi..(untuk rujukan anak2 umi)..

#harininakmasakapeerk!#



12 comments:

  1. 2 2 makanan di atas bikin terliur~
    sedapnyeeeee!

    ReplyDelete
  2. ya allah terliurnyer tgk roti gulung drpd jarak dekat tu !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti Zura buatla pakai hotdog yg ada cheese..lg sedapp..:)

      Delete
  3. Replies
    1. hahaha..org bujang x per..:)lg senang beli..

      Delete
  4. sedapnya roti gulung tu..
    kena buat nti ni...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat jgn x buat..nnt boleh anta sini skit..:)

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)