Tuesday, April 2, 2013

Balik Kampung Yang Tak Dirancang

Khamis lalu aku sekeluarga balik kampung..balik tanpa dirancang..Hubby..En Asmadi mulanyer nk balik sorang2..nk menziarahi atuk saudara yg sakit..tp bertukar fikiran nk semua balik..sebenarnya hati ni x brapa sangat nk balik(pikir byk keje nk buat)..tp hubby dh ckp kena la ikut...jd amik cuti lg....padahal rabu sebelum tu aku dh cuti..bawak anak2 pegi Popular beli buku..

Kami bertolak petang..dlm kul 3 lebih..sampai kg kul 12 mlm..penat duk dlm kreta..kdg2 terpikir jugak kalau kg dekat kan senang..tiap2 bulan aku balik!Dari Port Klang(kira hujung Selangor) ke Tumpat(hujung Kelantan)Hujun bertemu hujung..Jauhkan...klu musim raya..x yah la ckp..12jam kira cepat la jgak..kdg2 sampai 14-15 jam..naik gatal bontot aku..

Alhamdulillah selamat sampai...mak tggu kitarang ..biasanye mak dh tido klu time cam gini...walaupun 2mggu lepas mak dtg umah..rasa sronok bila jumpa mak lagi..(rumah mak mentua dekat jer ngan umah mak so aku x pernah tido umah dia,masa mula2 kawin jer tido)

Oleh krn sampai lewat..x der la aktiviti lain yg kami buat melainkan aktiviti tido!Esok nak bangun cepat..nk make nasi belauk la weh..nasi belauk tok tuo(mak mentua berniaga nasi)..dh lama x make nasi belauk Tupak..kecek Klate skit..dh sapa Klate..hehehe..


jumpe pakwe lame...

*bersambung...

4 comments:

  1. haha... best lak aso nak kelik kampung ugak..
    rindu lak ore leknoh. Alik pantai timur meme sohor la make nasi berlauk pagi2.. rindu lak nak make masake mak.. (dialek klate)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) make nasik krabu buh sate2-3 cucuk sedak jugok..:)

      Delete
  2. ok lagi tu maksu... Ni dari Selatan ke pantai timur... cam mcm rupa kerusi dah... haha... Kem slm ke Nenek yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan..nk menempuh berjam2 lamanyer..penat wehh..dari muda sampai ke tua..huhuhu..

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)