Thursday, February 28, 2013

Makan-makan-Siakap 3 rasa

Sejak 2 menjak ni Mr hubby suka beli ikan siakap..katanya murah jer kat pasar Pandamaran(Mr hubby ni mmg rajin pi pasar-Mem besar jarang ikut..hehehe)Tiap-tiap minggu mesti beli..memang puas sangat makan..masak stim..3 rasa..(itu je yg aku tahu)Masak 3 rasa tu x la berapa umpp sangat tp boleh2 la..anak2 n hubby makan sampai licin jer..

Disebabkan terlaku kerap bli ikan siakap ni..aku dah mula malas nak masak..so utk menyenangkan aku,aku hantar je kt kedai yg slalu kitarang makan..Kedai abang Siam.(abang ni asal Pattani).Kedainya kecik jer..nak panggil restauren pun x gamak sbb kedainya biasa2 jer.Tapi family aku memang suka makan kt sni sbb abg Siam ni masak sedappp..

x sah kalau x de Tom Yam + kangkung goreng belacan +telur dadar +sambal belacan

kedainya biasa2 jer..(model:anak dara no 1)

Kadang2 upah masak jer..makan kat umah,Slalu2 makan kat kedai..hehehe..
Memang puas hati makan siakap kat sini..tp kena la bwk ikan siakap sendiri ..sbb kedai ni x sediakan ikan besar,ada ikan kembung jer..Kalau kat restauran lain ikan siakap tu mesti regenye 40-50 seekor..kat sni upah masak dlm 10 jer..ikan bli sendiri(murah bli sendiri..dlm belas-belas jer)kat tempat korang x tau la mahal ke murah ikan siakap ni..kalau kat port klang..pasar Pandamaran jer yg murah tmpat lain mahallll..




7 comments:

  1. Replies
    1. memanggg sedap...mcm mkn kat Thailand..(tukang msk made in Thailand)

      Delete
  2. Terbaek nih Maksu... Siap ada Awe alik Siam masak... original tu. hehe

    Hari tu Mak masak Siakap 3 Rasa guna pemanggang Ajaib Ikan tu... sedappp~!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Long sy masak apepun memang sedap la..terbaekk!!

      Delete
  3. wahh makan besar ni... hehe best jugak ye boleh upah org masakkan, jimat pn jimat penat pn x.. hihi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Mar..x pyh susah2..byr aje..hehehe..

      Delete
  4. wah sedap nyer ikan tu..yummy..semua nampak sedap..terliur..:-)

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)