Tuesday, May 6, 2014

Perasan...

Selamat Pagi semua...
Korang semua pernah perasan tak?perasan bagus ke?cantik ke...?atau memang kita sememangnya bagus atau cantik...boleh ke perasan ni?Itu atas masing-masing punya taksiran..tapi kalau boleh takyah la perasan lebih-lebih..bahaya..takut ramai pulak yang menyampah..

Kisah antara ibu dan anaknya yang perasan..

Semasa menaiki kereta menuju kesuatu tempat..anaknya yang kecil duduk diriba..Anaknya memandang Ibunya lalu mencium ibunya dipipi..semasa mencium dia perasan ada bekas -bekas parut jerawat di pipi Ibunya lantas berkata tak cantik..adik cantik...lalu si ibu bertanya siapa yang cakap adik cantik?oyanglah..(dengan pelat R nyn dan yakinnya)lalu berderailah ketawa dalam kereta itu...

Apa yang korang dapat dari situasi itu...pengajaran bagi Umi(sebab Umi yg terkena) .Jangan selalu memuji kerana anak Umi yg bongsu tu dah kena penyakit perasan...dari baby sampai sekarang ada sahaja yg memujinya..bila Umi cakap abangnya hensom dah potong rambut..dia cakap tak..tak hensom Afif hensom..berkali-kali dia cakap..Dia ingat dia sorang jer encem....betul dah perasan mamat kecik ni..

Rupa yang elok dimanja..jangan dimanja..aa..aa.
Pujalah ia sekadar..sekadar sajaa...

#budak-budak perasan ok lagi..tapi kalau mak budak perasan lebih-lebih?mintak lempang gamaknya..#

inilah budak perasan tu..
rindu saat ni...





18 comments:

  1. hehheheheheeee.. lucu la afif ni. sedap ja kata umi dia tak cantik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang..sedap jer..nanti Umi tepek bedak 2-3 inci..baru cantik..ataupun silap2 macam opera..:)

      Delete
  2. ahahha... masalahnya kak memang pun dia hensem...hihik..comel bah afif ni :)

    ReplyDelete
  3. alahaiii.. semangat jugak badan Afif masa dia bb yer.. tomey sangat!
    Afif memang hensom kan~ heehehe

    ReplyDelete
  4. cer ckp sape2 yg x pernah perasan yg dia tu cantik, bgus n blablablaba hahah el pun ada perasaan cam tu gak ekeke
    betul tu..anak2 ni jujur bila berperasaan haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. perasaan perasan tu rasa memang ada..tapi tak boleh lebih2..hihi..takut ada meninggi diri..:)

      Delete
  5. comelnya dia masa baby, besar hansen, Alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. Tapi Afif memanglah hensem. Sebab itu kalau Sura tak buat N3 dia kakak rasa macam rindu. Tengok gambar Afif yg kat sidebar ada facebook Sura pun jadi juga tau.

    ReplyDelete
  7. Tembam afif masa kecik..bila dah besar ensem..

    ReplyDelete
  8. Salam Sura,...gelak baca.Bijak sgt dia....(^_^)

    ReplyDelete
  9. Bila dengar nama afif terus nak sokong "yer afif memang hemsem!!!" hahahaa.. :D ( motif sama nama hehehee.. )

    ReplyDelete
  10. Mmg hensem pun adik ni...kan adik!

    ReplyDelete
  11. Hakikatnya, Afif memang encem... ;D

    ReplyDelete
  12. mmg betul pun kata afif,cantik comel,hensem semua milik afif..betullah sbb afif takde jerawat n MMG COMEL PUNG!

    ReplyDelete
  13. holoh bulat bok bok betol afif ms kecik yek..dh besar ni kurus sdah tp muka menten mat saleh...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)