Wednesday, October 16, 2013

Pabila Afif ikut Umi pergi kerja

Sabtu hari tu..Umi bawak Afif pegi kerja..Ibu Gayahnya ada hal..nak jemput anaknya kat Melaka.. niat nak tinggal aje ngan Along..tp dia dah bangun awal..nak tak nak kena la bawak..bukan main seronok lagi kalau ikut Umi pegi kerja..Umi yang kurang seronok sebab duit duk melayang jer kat kedai sebelah..huhuhu..

Jom layan gambar Afif ni..


                                                        berkongsi PC..
                                                               ni dah boring la ni..



Terasa huru hara jugak kenkadang bila Afif ni buat perangai..asyik duk ajak pegi kedai..Jom gi dai..jom gi dai ...dah dapat apa yang dia nak ..elok la sekejap..bila dah boring jadik la balik perangainya..nasib baik setengah hari jer..Oh Ya!!ada cerita sikit masa Afif kat klinik haritu..masa dah nak2 balik ..Doc tengah menulis..Afif pulak lalu kat bilik dia..(nak pegi kat Umi yg tengah bersembang kat bilik Ubat)Afif boleh pulak tegur Doc..dia cakap..Hoi!!..buat apa tu?terkejut Umi dengar Afif cakap cam tu ngan Doc..biasanya dia malu2 ngan Doc..tapi hari tu terkeluar pulak ayat cam tu..dah la panggil orang pakai 'Hoi' jer..adoyai Afif..Afif..dah ditegur banyak kali..jangan panggil Hoi..dia buat jugakkkkkk...!!



17 comments:

  1. hahaha, adala tu dia dok tiru sape2. mesti doc tu terkejut kena jerkah camtu. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg ni memang Afif suka sangat dengan ayat pertanyaan tu..wat ape tu..?semua org kat umah dia tanya soklan tu..sampai abang dia dah penat nak jawap..

      Delete
  2. holoh holoh holoh rindu nye auntie zura ngn afif nih.. seminggu lebih tak blogwalking kat sini.... rmabut afif tu cm perang2 sikit kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang rambut dia ada perang2 skit..ada yg ckp mcm mix..hahaha..mix itik serati..:)

      Delete
  3. he3 jenuh gak kalau sebelah jer kedai... mmg smua nak d borong yer, sayang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..semua yg dia nampak dia nak..nasib baek dia tak perasan ada kedai NT Shop kat hujung blok ni....hehehe..

      Delete
  4. Zura pon selalu gak bawa anak2 masuk opis. tapi hubby yang jagakan.. dorang melepak kat bilik miting. bigboss memang dah biasa sgt ngan situasi tuh.. ahaks.. tapi mmg pening gak melayan dorang.. kejap2 dia keluar datang kat mama dia ngah wat keje. hahahaha. setengah hari tuh rasa cam sehari jer melayan dorang kat opis.. hahahaha

    ReplyDelete
  5. hensem betul afif
    ada iras2 mat salleh :)
    sabtu ni pun el terpksa lah bw budak 3 org tu ke ofis
    mmg x buat keje lah.dok pasang muvi kat laptop hahaha
    siap pakej bw keropok ayaq..lau x bising kat ofis
    nasib lah sabtu el sorg je ade

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau camtu elok jugak bawak budak2..boleh diarang temankan..meriah sikit kat ofis tu..hehehe..

      Delete
  6. suruh Afif pasang gundam, sure senyap~ hahahaha~

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya Afif tak main..Uminya pulak yg kena pasang..hahaha

      Delete
  7. Aduhai Afif sayang... naughty ye.. panggil doktor hoi aje.

    Dah macam kawan dibuatnya doktor tu Sura hihi...

    ReplyDelete
  8. Mudah mudahan Afif jadi doktor nanti yer...hehe

    ReplyDelete
  9. selalu budak budak suka tengok upin ipin baru dok diam rasanya..alahai afif,tak sengaja kot hoi camtu..dun be notty ye afif..ikut kata mama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. upin ipin pun bukak jugak..tp afif ni cepat boring..kalau kat umah skrg ni dia tangah suka tengok cerita Shrek..kalau dullu cerita Rio..

      Delete
  10. haha dpt bygkan comelnya afif pi tegur doc macam tu..budak2 mmg la dia dh biasa dengar sesiapa ckp macam tu kot mmg la ditirunya..

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)